Bizi Twitter'dan takip etmek için: @sotatercuman
Çeviri arşivimize ulaşmak için tıklayın.


Retrospektif



Önümüzdeki üç hafta boyunca Şota’nın Tercümanları’nın bir misafiri olacak.

Üçer günlük aralıklarla üç ana başlık altında toplamda dokuz çeviri yazı yayınlamayı düşünüyoruz. Üç sayısına özel bir takıntım olduğunu düşünmeyin. Yazıların kendi içinde bir düzeni olsun istedim. Kısacası üçerli düzen sadece bir rastlantı.

Serinin adını retrospektif olarak düşündüm. Buradan da anlaşılacağı üzere çeviriler bugünden bakarak geçmişi anlamlandırmaya yönelik bir amaç içeriyor. Böyle bir şey yapmak istememin iki ana sebebi var.

Birinci ve daha genel sebep durağanlığa ve yavaşlığa olan ilgim. Yeni bir adım atmadan evvel şöyle bir durup kendimi dinlemeyi önemli buluyordum. Bir süredir bunu pek de yapamadığımı ve akışa fazla kapıldığımı düşünüyorum. İkinci ve daha özel sebep ise şu anki sıra dışı durum. Dünyanın geri kalanı da aktivitelerinin büyük kısmını zorunlu olarak durdurmuşken geriye dönüp olan biteni tekrar gözden geçirmeye çalışmak belki de daha fazla kişinin ilgisini çekebilir. Bir de futbola dair ileriye dönük yeni bir şey üretebileceğimi düşünmüyorum zaten.

Yazıların seçileceği dönem olarak 2014 ile 2019 arasını belirledim. Başlangıç noktası neden 2013 veya 2016 değil diye soracak olursanız buna verecek çok iyi bir cevabım yok. Dördüncü sırada yayınlamayı düşündüğüm ve ilk aklımda olan yazının 2014 tarihli olmasını makul bir gerekçe olarak değerlendirmeyebilirsiniz.

O dönemde okuduğum fakat hatırımda tutup bir şekilde önem yüklediğim, futbolun bugün geldiği noktayı belli yönlerden sezen ve de açıklayan yazıları seçmeye çalıştım. ‘Bugün geldiği nokta’ ifadesinin olumsuz bir tınısı olması da gerekmiyor elbette. Amacım daha ziyade ilgimi çeken bazı olgulara dair tanımlar yapıp bu tanımların altını çizmek ve böylece bu olguları daha anlaşılır ve görünür kılmak denebilir.

Belirlediğim üç ana başlık sırasıyla oyuncular (veya değişen oyun), taraftarlar (ve yeni medya) ve son olarak da yöneticiler olacak.

Çevirilerin ikinci okumalarını ve düzeltmelerini yapacak Anıl’a da ayrıca teşekkürler.

22 Nisan 2020 Çarşamba

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler